Föreläsning och föreningsfix.

Idag har jag och projektkollegan slutfört två saker i projektet. Vi har äntligen fått ihop en ansöka till ideell föreningsuppstart i och med att vi hade ett styrelsemöte och sammanställde stadgar och ansvarsområden. Imorgon ska jag skriva protokoll för detta mötet eftersom jag blev utsedd till bland annat sekreterare, samt fylla i blanketten för ansökan om organisationsnummer. Det känns jättebra att äntligen bestämt oss för att starta en ideell förening och jobba oss ut professionellt med engagemanget för de marginaliserade målgrupperna inom problematiken offer för våld i nära relationer.

Vi har även gått igenom vårt material inför föreläsningen vi ska hålla på lördag för Härnösand Folkhögskolas elever i årets kull på jouristlinjen. Vi har kollat över respektives informationsbitar samt gått igenom lite logistiska småsaker inför föreläsningen. Nu känner vi oss redo.

Jag blev faktiskt riktigt arg även den här gången när min kollega "övningsföreläste" för mig. Orättvisorna utifrån heteronormativa föreställningar och invanda system är verkligen störande. Ögonstickande störande mitt under näsan på alla som dagligen jobbar med fenomenet våld i nära relationer. Mitt under näsan och ändå så obefintligt i gemenemans världsbild eftersom "det inte passar in" i deras färdiga mall över hur "folk beter sig".

Jag hoppas att jag får vara med och skapa en normativ reform i vårt samhälle. Har Ni en biljett till revolutionen till övers, bjud mig! Tack!

-Catrin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0