Prata om det del 2.

Nu har jag sett programmet på Kunskapskanalen och jag tycker det är ett mycket relevant och viktigt avsnitt. De tar upp många av de saker som vi på Stoj skrivit om, bland annat i en eximinationsrapport från Jouristutbildningen i våras. Skönt att få litet kvitto på att vi inte är helt ute och cyklar i våra teorier och tankar.

Jag har mycket nu att kolla upp och lära ifrån utifrån de här 40 minuternas paneldiskussion:

* "Prata om det"-kampanjen
* F-ordet, Bok om manlig våldtäkt
* Pittstim, Bok om blandade jämställdhetsfrågor i stil med Fittstim men utifrån en annan vinkel.
* Respekt - Sexbok för killar.

Det finns så mycket att läsa, höra och lära i ämnet våld i nära relationer. Det är ju som med allt annat om Ni frågar mig. Den som tror sig vara fullärd har egentigen inte fattat någontin!

-Catrin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0